OŚRODEK REFERENCYJNY
MEDYCYNY SPORTOWEJ
SIEĆ MEDYCZNA NA
TERENIE KRAJU
LIDER W MEDYCYNIE
DLA SPORTU
OPERATOR MEDYCZNY
KADRY NARODOWEJ
NAJWIĘKSZY ZESPÓŁ
SPECJALISTÓW
Opiekun Polskiej
Reprezentacji Olimpijskiej
Opiekun Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej
Kontrast: Kontrast domyślny Kontrast czarno-biały Kontrast żółto-czarny       Czcionka: Czcionka domyślna Czcionka średnia Czcionka duża

Dietetyka

 
Konsultacja dietetyczna to linia startu, na której ustalone zostaną cele terapii dietetycznej. Na podstawie oceny indywidualnych preferencji wybrane zostaną optymalne metody postępowania. Szczegółowy wywiad żywieniowy i personalny oraz ocena bieżącego sposobu żywienia wskaże, w jakim punkcie się znajdujesz. Standardowo, podczas pierwszej wizyty, wykonane zostaną podstawowe pomiary antropometryczne, w tym masy ciała i wzrostu. Dodatkowo, w naszym gabinecie można wykonać specjalistyczną analizę składu ciała, która informuje o zawartości masy mięśniowej i tkanki tłuszczowej. Każda konsultacja obejmuje także elementy edukacji żywieniowej, mającej na celu zwiększenie świadomości przy samodzielnym komponowaniu zdrowej diety.
 

 Konsultacja: sportowiec wyczynowy 

Sportowiec wyczynowy to osoba o szczególnych potrzebach żywieniowych. Wraz ze wzrostem intensywności treningów rośnie zapotrzebowanie na energię, białko, witaminy i sole mineralne. Konsultacja dietetyczna skierowana do tej grupy populacyjnej, koncentruje się na zagadnieniach nierozerwalnie związanych z uprawianiem sportu w sposób wyczynowy. Przedmiotem konsultacji są zasady żywienia okołotreningowego, modyfikacji diety w zależności od fazy mikrocyklu treningowego (tj. przygotowawczego, przedstartowego i startowego) oraz wpływ niedoborów żywieniowych na zdolności wysiłkowe. W ramach konsultacji wyznaczone zostaną cele terapii dietetycznej oraz szczegółowy plan postępowania, dostosowany do indywidualnych potrzeb zawodnika. 
 

 Konsultacja: sportowiec amator 

Osobom uprawiającym sport rekreacyjnie często wydaje się, że nie mają potrzeby znaczącej modyfikacji diety. Analiza tygodniowych planów treningowych sportowców amatorów niejednokrotnie wskazuje jednak, że objętość i intensywność treningów jest na tyle wysoka, że są to grupy osób o specjalnych potrzebach żywieniowych. Prawidłowe odżywianie, niezbędne dla zachowania zdrowia, musi uwzględniać poziom aktywności fizycznej. Sprzyja to utrzymaniu prawidłowej masy i składu ciała. Właściwy dobór posiłków okołotreningowych gwarantuje maksymalne wykorzystanie czasu poświęconego na aktywność fizyczną, co wpływa na wzrost kondycji fizycznej, poprawę stanu zdrowia i samopoczucia. Konsultacja dietetyczna dostarczy cennych wskazówek dla planowania racjonalnego modelu żywienia, dostosowanego do trybu życia.
 

 Monitoring dietetyczny - sprawdź, ile warta jest Twoja dieta   

Jeśli nie chcesz radykalnie zmieniać swojego sposobu odżywiania zleć nam monitoring dietetyczny! To najlepsza metoda weryfikacji sposobu żywienia. W oparciu o aktualne normy żywieniowe ocenimy, w jakim stopniu realizowana dieta pokrywa zapotrzebowanie na energię oraz składniki pokarmowe. Pozwoli to na wprowadzenie modyfikacji obecnego jadłospisu, w celu pełnego zbilansowania diety. Poprzez kontrolę dzienniczków żywieniowych można stwierdzić niebezpieczne dla zdrowia niedobory soli mineralnych, m.in. żelaza, magnezu i wapnia oraz witamin z grupy B i antyoksydantów. Eliminacja niedoborów pokarmowych wpłynie na wzrost wydolności fizycznej i poprawę efektywności treningów.
 

 Układanie jadłospisów- Prawidłowy jadłospis to połowa sportowego sukcesu

Osoby aktywne fizycznie powinny zwrócić szczególną uwagę na swój sposób żywienia. Prawidłowa dieta gwarantuje bowiem pokrycie zapotrzebowania na energię, białko, składniki mineralne i witaminy. Jednocześnie zabezpiecza organizm przed zmęczeniem i zapewnia prawidłową regenerację potreningową.
Dla sportowców wyczynowych niezwykle ważne jest dostosowanie jadłospisu do aktualnej fazy cyklu szkoleniowego. Inna jest specyfika żywienia w poszczególnych okresach, tj. treningowym, roztrenowania i zawodów. Zawodnicy tej klasy nie mogą pozwolić sobie na niedobory lub nadmiary składników odżywczych, w tym mineralnych. Nieprawidłowa dieta negatywnie wpływa na wyniki sportowe. Indywidualnie skomponowany jadłospis (3-, 7- lub 14- dniowy) zapewni prawidłowe odżywienie organizmu oraz pozwoli na bardziej racjonalne planowanie codziennego menu. Osoby uprawiające sport, mimo odpowiedniej diety często muszą skorzystać z dodatkowej suplementacji żywieniowej. W takich przypadkach gwarantujemy wpisanie indywidualnych planów suplementacyjnych w racjonalny sposób żywienia.Prowadzimy również rekomendacje żywieniowe na zgrupowania sportowe.
 

 Warszawa, Żwirki i Wigury 63A                            

  • Mgr Izabela Grabowska
  • Mgr Agnieszka Lamirowska
  • Karina Świerczewska
 

Gdynia, Olimpijska 5/9 

  • Mgr Michał Nyszk

Aktualności

 
 
wszystkie aktualności
kongres coms

Partnerzy Zatrzymaj przesuwanie partnerów

Logotyp VISTAL GDYNIALogotyp POLSKI ZWIĄZEK NARCIARSKILogotyp POLSKI ZWIĄZEK LEKKIEJ ATLETYKILogotyp POLSKI ZWIĄZEK ZAPAŚNICZYLogotyp POLSKI ZWIĄZEK PIĘCIOBOJU NOWOCZESNEGOLogotyp POLSKI ZWIĄZEK ŻEGLARSKILogotyp POLSKI ZWIĄZEK SZERMIERCZYLogotyp ZWIĄZEK PIŁKI RĘCZNEJ W POLSCELogotyp POLSKI ZWIĄZEK KOSZYKÓWKILogotyp POLSKI ZWIĄZEK KAJAKOWYLogotyp POLSKI ZWIĄZEK BIATLONULogotyp Akademicki Związek Sportowy Uniwersytet Gdański
Korzystanie z witryny www.coms.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki.